top of page
Yazarın fotoğrafıayfer6

E-İhracat Girişimcileri İçin Alan Adı ve Uzantı Bulma Rehberi

İyi bir alan adı, müşterilerinizin akıllarında kalarak, hedef pazarınızı tanımlamanıza yardımcı olacak bir marka oluşturmanıza yardımcı olur. Bu yazıda, alan adı kaydının neden bu kadar önemli olduğunu açıklayacağız, size en uygun URL’yi bulmak için en iyi araçlardan bazı örnekler göstereceğiz. Daha sonra, muhtemelen fark etmediğiniz bazı özel alan adı uzantılarını size tanıtacağız. Haydi başlayalım.




Alanı Adı Seçimi Neden Önemlidir?


Alan adları, ziyaretçilerinizin çoğunun göreceği ilk pazarlama unsurlarından biridir. Doğru alan adı ziyaretçilere güven verebileceği gibi ve yanlış alan adları ise daha az tercih edilmenize sebebiyet verebilir. Kısacası alan adınız markanızın dijital dünyadaki temel varlığıdır.

Ayrıca, arama motoru optimizasyonu topluluğu, alan adları ve alan adı uzantıları arasında tartışmalı bir konu olmasına rağmen, Google‘ın sıralama algoritmasında faydalı bir etken. Bu da Google ve Bing gibi arama motorlarında arama terimleri için daha iyi bir sıralama yapmanıza yardımcı olur.


Etkili Alanı Adı Bulma Araçları


İşletme alan adı oluşturma araçları genellikle girdiğiniz bir kelimeyi alır ve yalnızca eşleşen alan adlarını gösteren ek kelimeler ve örekler ekleyerek sizin için çeşitli seçenekler sunar. Aşağıda alan adınızı keşfetmenize yardımcı olabilecek alan adı üreticilerini listeledik.

BONUS:

  • NameJet – NameJet, en çok istenen zaman aşımına uğramış alan adlarından bazılarının özel envanterine sahip bir satış sonrası alan adı üreticisidir.

  • DomainsBot – Sadece kullanılabilir alan adı önerileri vermekle kalmaz, aynı zamanda süresi dolan ve satış alan adlarını da araştıran bir alan adı arama motorudur.

  • KnowEm – KnowEm, marka adınızı anında internette güvenceye almak için 500’ün üzerinde popüler sosyal ağı, 150’nin üzerinde alan adını ve tüm USPTO Ticari Marka Veritabanını taramaktadır.

  • İnstant Domain Search – Anında etki alanı araması siz yazdıkça gerçek zamanlı sonuçları size gösterecektir. Bu, yazmayı bitirmeden ve diğer etki alanı arama motorlarında yakalayamadığınız isimleri keşfetmeden önce fikirleri görmenizi sağlar.

  • IWantMyName – dikkat çekicidir çünkü yeni alan adı uzantılarını .boutique ve .blackfriday’i sunmaktadır.

Bir Alan Adı Seçerken 3 İpucu


1. Basit Tutun: Adınızı kısa ve unutulmaz tutun. Bu kapsamda, bir veya iki kelime seçmek en iyisidir. En iyi 100.000 web sitesinin, alan adlarında ortalama dokuz karakter bulundurduğunu da belirtelim.

İsminizi telaffuz etmeyi de kolaylaştırmalısınız. Farklı kesimlerden on kişiye markanızın işletme adını söyletin ve yazmasını isteyin. Eğer birkaç kişiden fazlası da zorlanıyorsa, seçiminizi tekrar gözden geçirmek isteyebilirsiniz.


2. Benzerliklerden Kaçının: Gelecekteki sorunları önlemek için bir markaya çok yakın bir ad seçmemeye özen göstermelisiniz .İsteyeceğiniz en son şey, markanızın temellerini attıktan sonra beklenmedik bir şekilde alanınızı değiştirmek zorunda kalmanızdır.


3. Yaratıcı ve Özgün Olun: Rakiplerinizden öne çıkan farklı bir marka oluşturmak kolay bir iş değildir, ancak dijital bir marka oluşturmak alan adınızla başlar. Tek kelimelik alanların çoğu hızlıca alınır, dolayısıyla kendi kelimenizi oluşturmanız gerekebilir.


Ülkeye Özgü Etki Alanı Uzantılarını Kaydetme


Ana alanınızı seçtikten sonra, örneğin www.YourOnlineStore.com , markanızı www.YourOnlineStore.ca gibi bir veya daha fazla ülkeye özgü alan adı uzantısıyla almak ileriye dönük sağlıklı bir adım olacaktır.

Ek olarak,  Backlinko’dan Brian Dean , Google’ın Ranking Algoritması’na giren 200 faktörle ilgili ortaya koyduğu kapsamlı raporunda özel alan adı uzantılarının arama motoru sıralamalarında daha iyi sonuçlar elde ettiğini belirtmiştir.

Bazı özel alan adı uzantıları ve ortalama fiyatları: 


.be9 $.CA14 $.co24 $.com9 $.AB9 $.in14 $.it14 $.me19 $.nl9 $.tv34 $.us9 $.ws 19$


Premium Alan Uzantıları


.com ve ülkeye özgü alan adlarını kaydetmenin ötesinde, şimdi e-ticaret altyapınız üzerinden kayıt yaptırabileceğiniz yeni premium alan adı uzantılarından bazılarını göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz.

Bunların çoğu e-ihracat’ta seçilen popüler nişlere (.coffee), kategorilere (.boutique) ve etkinliklere (.christmas) dayanmaktadır. En iyi yanı, bu alan adı uzantılarının nispeten yeni olmasından dolayı, tam olarak istediğiniz uzantıyı alma şansınız çok daha fazladır.

İşte bazı sektörel alan adı uzantıları:


bargains 33 $.bid22 $.bisiklet 33 $.blackfriday $ 44.boutique33 $.camera33 $.cards33 $.cheap 33 $.Noel$ 44.clothing33 $.coffee33 $.computer33 $.diamonds50 $.equipment22 $.expert50 $.fish33 $.florist33 $.gift22 $.glass33 $.guitars33 $.house33 $.kitchen33 $.lighting22 $.plumbing33 $.repair33 $.rocks17 $.sexy22 $.shoes33 $.tools22 $.supplies22 $.tattoo33 $.technology22 $.tools33 $.toys33 $.trade22 $.training33 $.watch33 $


Bu alan adı uzantıları henüz yeni olduğu için, .blackfriday gibi bir uzantının “Black Friday” ile ilgili anahtar kelime aramaları için sıralamaya yardımcı olup olmayacağı konusunda tartışmalı bir konu. Ancak, bu uzantıların markanız açısından muazzam bir değer katacağına ve URL’nizi işinizin konusuyla ilgili olarak gören kişilere kesin bir mesaj göndereceğine şüphe yok.


Sonuç


Birçok kişi için, işletmenizin ilk izlenimleri alan adınız üzerinden olacaktır. Alanınızı doğru bir şekilde almak, uzun süreli online bir iş kurmanın ilk adımıdır. Son olarak, bunun gibi bir alan adı satın almak, geleceğe dönük bir koruma sağlamak ve markanızı işinizi kopyalamaya çalışan diğer kişilerden de korumaya yardımcı olabilir. 


Eticaret, sosyal medya ve dijital pazarlama konularında daha fazla yazı için www.dijitalyol.com adresini ziyaret ediniz.

4 görüntüleme0 yorum

留言


bottom of page